Školská rada a ŽP
Školská rada
Právní vymezení a působnost školské rady
§ 167 a § 168 zákon č. 561/2004 Sb., o předškolním, základním, středním, vyšším odborném jiném vzdělávání (školský zákon)
- Školská rada je orgán školy umožňující zákonným zástupcům nezletilých žáků, zletilým žákům a případně studentům, pedagogickým pracovníkům školy, zřizovateli a dalším osobám podílet se na správě školy.
- Školskou radu zřizuje zřizovatel, který zároveň stanoví počet jejích členů. Třetinu členů školské rady jmenuje zřizovatel, třetinu volí zákonní zástupci nezletilých žáků a třetinu volí padagogičtí pracovníci dané školy. Týž člen školské rady nemůže být současně jmenován zřizovatelem, zvolen zákonnými zástupci nezletilých žáků a zvolen pedagogickými pracovníky školy.
- Funkční období členů školské rady je tři roky.
- Školská rada zasedá nejméně dvakrát ročně, zasedání školské rady svolává její předseda. Ředitel školy nebo jím pověřený zástupce je povinen zúčastnit se zasedání školské rady na vyzvání jejího předsedy.
- Školská rada dále mimo jiné:
- schvaluje výroční zprávu o činnosti školy, školní řád a dále třeba také pravidla pro hodnocení výsledků vzdělávání žáků v základní škole,
- podílí se na zpracování koncepčních záměrů rozvoje školy,
- podává podněty a oznámení řediteli školy, zřizovateli, orgánům vykonávajícím státní správu ve školství.
Stávající členové školské rady
Za zřizovatele Město Liběchov:
- Ing. Štěpán Hladký
- Ing. Kamil Janatka
Za pedagogy:
- Mgr. Jana Tottová
- Bc. Karel Kurz
Za zákonné zástupce žáků školy:
- Ing. Pavla Veverková
- Barbora Ištvániková
Žákovský parlament
Na naší škole pracuje Žákovský parlament, skládající se ze zástupců tříd, volených žáky.
Smyslem žákovského parlamentu je umožnit žákům podílet se na řízení školy, vznášet připomínky k chodu školy, podávat návrhy a připomínky na zlepšení výuky, školního prostředí atd. Zástupci parlamentu budou jednat na pravidelných schůzkách přímo s ředitelem školy, výchovným poradcem a metodikem prevence.
Základní desatero aneb obecná pravidla vzájemného chování:
- Hrubá slova nikdy nic nevyřešila, naopak mnohé pokazila.
- Nauč se naslouchat jiným a nejednej přitom emotivně.
- Nezapomínej, že smysl má podávat podněty pouze od konkrétní osoby nebo konkrétních osob, nikoli anonymně.
- Neboj se mít vlastní názor. ale nezapomínej ho vždy podpořit argumentem.
- Chceš-li, aby s tebou bylo slušně jednáno, jednej a vystupuj také slušně.
- Považuj si vybavení tříd, školy i jejího okolí - udržuj je v pořádku, nenič je a nepoškozuj.
- Chceš-li být respektován, sám respektuj ty druhé.
- Nesnižuj se k jakýmkoli formám útoku vůči druhým osobám, dospělým i spolužákům.
- Jednej čestně a otevřeně.
- Chybu hledej nejprve u sebe, teprve následně u těch druhých.
Využívej k předávání podnětů schránky důvěry, popřípadě se obracej přímo na ředitele školy.