Login

Volný den ředitelky školy 16. listopadu 2020

Volné dny ředitelky školy 26. a 27. října 2020

Adaptační kurz - Pátý den

Pátek, poslední den a loučení s Harrachovem. Ale? Ještě nás čeká hrad Houska a vstup do pekla. Už sedíme v busíku a frčíme. Doma nás čekejte kolem druhé hodiny.

Adaptační kurz - Čtvrtý den

Čtvrtý den adapťáku a celodenní výlet do Jablonce nad Nisou, kde jsme navštívili muzeum skla a bižuterie, vyplnili jsme si anketu a za správné odpovědi byli odměněni. Potom jsme šli do výrobní dílny, kde jsme si vyrobili náramečky, náušničky, náhrdelníčky a někteří dokonce i ještěrky. Po návratu do Harrachova jsme si ještě prošli Anenské údolí a šli si pochutnat na dobré večeři (bramborová kaše a karbanátky). Zítra poslední společný den, na který se těšíme, nebot jedeme na hrad Houska.

Fotografie ze čtvrtka a pátku zde.

Adaptační kurz - Třetí den

Středa nám utekla neskutečně rychle. Po snídani jsme se vydali na projížďku vláčkem po celém Harrachově. Uchvátila nás zastávka na lyžařských skokanských můstcích, ten překrásný výhled... Po obědě (rajská omáčka, knedlík) jsme šli na exkurzičku do muzea lyží a vyšlápli si cestu k Mumlavským vodopádům. Uff, překrásné. Středeční den jsme zakončili výbornou večeří (kuřecí steak a šťouchaný brambor). Teď už jen odpočinek.

Fotografie z třetího dne zde.

Mimořádné opatření Ministerstva zdravotnictví ČR platné od 10.9.2020

ROUŠKY VE ŠKOLE - AKTUALIZACE

09.09. 2020

!!!!!     AKTUALIZACE DNE 17.9.     !!!!!

Vážení rodiče,

vzhledem k nařízení Ministerstva zdravotnictví o nošení roušek uvnitř budov Vás prosíme, abyste své děti od čtvrtka 10. září 2020 do školy vybavili minimálně dvěma kusy roušky a sáčkem na ně (příp. jiným obalem).

Roušky budou žáci z 1. stupně nosit pouze ve společných prostorách (např. šatny, chodby).
VE TŘÍDÁCH 1. STUPNĚ se roušky zatím nosit NEBUDOU.

VE TŘÍDÁCH 2. STUPNĚ se roušky BUDOU NOSIT od pátku 18.9. 2020. Proto prosíme, vybavte své dítě dostatečným počtem roušek.

Toto opatření se netýká dětí v MŠ.

Děkujeme za pochopení.

Adaptační kurz - Druhý den

Úterý začalo báječnou snídaní a pak jsme hned zamířili do místního pivovaru a sklárny, kde nám ukázali, jak vlastně vzniká sklenička. V maličké, ale velmi útulné cukrárničce, jsme si zamlsali a navštívili i prodejnu skla. Následovala procházka, při které jsme si protáhli svalstvo na dětském hřišti. Počasí nám přálo a jídlo chutnalo. K obídku jsme měli hovězí polévku a gulášek s těstovinami. Večer nás čekaly špagetky a sladká tečka v podobě borůvkového koláče. Zítra se budeme těšit na Mumlavské vodopády a do muzea lyží.

Fotografie z druhého dne zde.

Adaptační kurz - První den

Tak jsme se dočkali, je pondělí a vyrážíme na Adapťák. Těšíme se. Pro technickou závadu autobusu jsme vyrazili o hodinu déle, ale nevadí, ZOO zahrada nám to vynahradí a IQ park je nezapomenutelný. Teď už jen cesta do Harrachova, ubytování v Hotelu sv. Anna a výborné rizoto k večeři. V závěru prvního dne jsme si užili zasloužený odpočinek a spánek. Zítra se opět ozveme, první den byl super.

Fotografie z prvního dne zde.

Lyžák 2020 - 4. část

Lyžák - den čtvrtý

Lyžák - den čtvrtýDnešní ráno nás přivítalo mrazivým počasím a my jsme se celí nedočkaví a zvědaví, co nám dnešní den nachystal na sjezdovce, vypravili dolů do areálu. A nebyli jsme zklamaní, trochu sněhu připadlo a co nepřipadlo, to dosněžili uměle.
Při dopoledním bloku jsme se rozdělili opět do týmů a 1. a 2. tým vyrazil na černou, nejnáročnější, sjezdovku. Všichni v pořádku dojeli, ovšem někteří už tento zážitek podruhé neopakovali. 3. družstvo zůstalo v tzv. údolíčku a trénovalo na odpolední soutěž. I ten nejméně zdatný začátečník se úspěšně zapojil do tréninku.
I tentokrát jsme se vypravili na sjezdovku i odpoledne, avšak nyní jsme se rozdělili na dvě stejně velké skupiny dle vlastního zájmu, a to na lyžaře a snowboardisty.
Pro lyžaře nejprve proběhlo pár zahřívacích jízd. A pak už následovala soutěž ve slalomu. Všechny zúčastněné děti trať úspěšně zdolaly a i po skončení soutěže s nadšením pokračovaly v dalších jízdách.
Mezitím se snowboardisté vydali opodál a celé odpoledne trénovali zákaldní dovednosti na prkně. Když si je dle paní učitelky dostatečně osvojili, vyrazili na nedalekou sjezdovku, kde si nabyté dovednosti prakticky vyzkoušeli. Někteří byli snowboardingem nadšeni. Jiní se zítra prý rádi vrátí k lyžím.
Po večeři následovalo krátké vyhodnocení lyžařského kurzu, byly rozdány diplomy a medaile. Poté následovala hra, kterou si připravilo první družstvo. Tato skupina připravila do pytlíku papírky s názvy zvířat, všichni si jeden papírek vylosovali, přidrželi na čele a měli pomocí otázek ANO-NE uhodnout, co je na jejich papírku napsáno. Jen někteří se dopídili odpovědi, většina se však dala tzv. poddat.

Lyžák 2020 - 3. část

Lyžák - den třetí

Po vydatné snídani jsme se vypravili na dopolední lyžování. První a druhý tým se protentokrát přesunul na černou sjezdovku, zatímco třetí tým piloval svůj styl a své dovednosti na obvyklé trase v tzv. údolíčku. Dnes už byla na některých účastnících znát únava, a proto přivítali odpočinkové odpoledne.
Po vepřu-knedlu-zelu a poledním klidu, který jsme všichni přijali s povděkem, jsme se oblékli a vyrazili nad Mikulov. Krátkou procházkou jsme se dostali k chatě Mikuláška, kde jsme se zastavili na občerstvení. Po odpočinku nad trochou jídla a pití jsme se vydali na zpáteční cestu.
Večer proběhl opět ve znamení přednášky a po něm následovala zábava. Druhé družstvo si pro ostatní připravilo hru Město, jméno ... Při hře samozřejmě vzplanuly vášně, docházelo k drobným hádkám i výbuchům smíchu,  ale nakonec děti úspěšně zvládly několik kol.
Zítra nás hlavně dle počasí čeká závěrečné lyžování a možná dojde i na očekávaný snowboarding.

Lyžák 2020 - 2. část

Lyžák - den druhý

Lyžák - den druhýDnešní den nás přivítal novým sněhovým popraškem, jenž se přes noc objevil. To jsme kvitovali s povděkem a netrpělivě se vydali na snídani, která proběhla formou švédského stolu. Po snídani nás čekal první blok lyžování - opět jsme se nevyhnuli ani pádům, otlačeninám a někdo i únavě, ale nenechali jsme se porazit. Počasí se stále měnilo - vítr sílil a slábl, objevoval se sníh i dešťové přeháňky, ale ani tím jsme se nenechali rozhodit.
Po obědě a krátkém poledním klidu jsme na svah vyrazili podruhé. Nyní už byly vidět první pokroky u lyžařů začátečníků a stále dokonalejší provedení požadovaných lyžařských úkonů od těch zkušenějších. Když jsme se kolem 16:00 rozhodli vrátit se na chatu a dát si sváču, děti se opět zapojily do vášnivé koulovačky. Někteří si zkusili vyrobit i sněhuláka, ale na něj tu není sněhu dostatek. Postupem odpoledne se i výrazněji ochladilo.
Navečer měly děti chvilku volna a neřízené činnosti, v těchto okamžicích sáhly buď po společenských hrách (vedou tu jednozančně karetní hry), nebo po mobilech. Po výborné večeři - hranolky a kuřecí kousky - žáci absolvovali krátkou přednášku a následovala zábava - hra židličkovaná, kterou připravilo 3. družstvo. Jsme zvědaví, co si pro nás připraví 1. a 2. tým pro středeční a čtvrteční večer.
Spokojení a s jasným plánem na zítřek se všichni rozešli do svých postelí, aby nabrali dostatek sil.

Lyžák 2020

Lyžák - den první

Dopoledne jsme dorazili do Mikulova u Teplic v severních Čechách. Počasí nás čekalo víceméně stejné jako v Liběchově - déšť a vítr. Během odpoledne se déšť postupně změnil ve sníh. A to nám udělalo velkou radost, neboť všichni netrpělivě vyhlíželi zasněžené sjezdovky a čekali, zda budou lyžovat, nebo stráví týden "obyčejnou" turistikou.
Po obědě jsme se tedy vydali pro lyže a další vybavení do půjčovny. Vše proběhlo hladce a plně vybavení jsme přešli k té nejmírnější sjezdovce. Celý areál byl až nás prázdný, takže si děti vyzkoušely vše, co chtěly a mohly, natrénovaly pozapomenuté dovednosti, některé se i trochu vyválely ve sněhu. Než jsme se nadáli, náhle byl čas k návratu do chaty. Ještě před tím si ale téměř všichni účastníci užili parádní koulovačku, jak by také ne, když v našich končinách je sníh stále vzácnější.

Projektová výuka - Výročí liběchovské osobnosti

V letošním roce slavíme výročí narození jedné významné liběchovské osobnosti. V září to bude přesně 200 let od narození sochaře Václava Levého. Není to místní rodák, ale je to člověk, který je s městem Liběchov a jeho okolím velice úzce spjat, neboť zde žil a tvořil, ještě než se stal uznávaným umělcem.

Ani v naší škole jsme na tohoto umělce nezapomněli, a proto jsme se s žáky 4. až 9. třídy již počátkem ledna v projektové výuce zaměřili právě na osobnost Václava Levého.

Ve středu 8. ledna se žáci 2. stupně rozdělili do několika skupin a projektová výuka mohla začít. Nejprve jsme se společně podívali na krátký dokument odhalující díla V. Levého v místních lesích a tajemství jejich vzniku. V průběhu dne pak všechny skupiny vlastnoručně vyráběly plakáty, které mapovaly dílo a/nebo osudy Václava Levého. Své výstupy ostatním krátce představily na konci projektového dne. A co že jsme to všechno stihli:

Šesťáci známé reliéfy a skulptury přenesli na čtvrtky a pomocí nich vytvořili tzv. Levého stezku po okolí Liběchova. Nakreslili též portrét sochaře a zjistili základní životní data a údaje o jeho pobytu zde.

Sedmáci vytvořili také samostatnou stezku Václava Levého s informacemi o jednotlivých skalních dílech. Svou stezku doprovodili i přibližnou kilometráží. Druhý plakát pak věnovali také výtvarnému zpracování významných děl Levého a údajům o jeho životě.

Osmáci a deváťáci vytvořili smíšené skupiny a jejich výstupem byly opět informace o životě a díle Václava Levého, ostatní ocenili především podrobné informace o Klácelce a jejím okolí (tzv. Blaníku), jež mladší žáci téměř neznají. Starší žáci také poreferovali o problematice erozí a životního prostředí, které s udržení Levého děl souvisí.

Osmáci a deváťáci také vyzkoušeli, jak je mladší spolužáci poslouchali a vnímali. Připravili si pro ně i krátký pracovní list. Na něm mohli šesťáci a sedmáci spolupracovat ve dvojici, poté jim ho starší spolužáci opravili a zhodnotili.

Na závěr celého dne dostal každý žák svou hmotu a z ní dle vlastního výběru vytvořili jakékoli dílo, o němž celý den zjišťovali informace a povídali.

Dle průběžných ohlasů žáků si děti tento den užily a určitě by se nebránily podobné aktivitě.

Ve čtvrtek 9. ledna a v pátek 10. ledna se projektové dny konaly též pro čtvrťáky a páťáky. Opět se nejprve podívali na krátký dokument, pak pod vedením pana učitele zjišťovali různé informace. Malovali a kreslili skalní výtvory V. Levého. I pro ně bylo připraveno těsto, aby si vymodelovali vybraný skalní útvar. Také pro ně byl z předchozího dne připraven pracovní list k vyplnění.

V pátek se konečně umoudřilo počasí, a tak se čtvrťáci a páťáci mohli vydat prozkoumat skalní reliéfy a jeskyně v lesích nad školou. Na vlastní oči tak viděli Kapli sv. Máří Magdalény, Harfenici i Hada.

I žáci 1. stupně si oba dny projektového vyučování užili.

Výstavku prací, které vznikly v rámci projektové výuky, chystáme na jarní měsíce. K vidění budou v prostorách školy.
Prozatím si můžete průběh projektového vyučování prohlédnout ve fotogalerii.

Vánoční "Mezi generacemi"

17.12. 2019
Dnes se někteří žáci 1. stupně podívali do Domova seniorů Vidim, aby zdejším seniorům zpříjemnili  adventní čas. Doprovod jim dělala p. uč. Papežová, která sestavila program dnešní besídky pro babičky a dědečky a společně s dětmi ji natrénovala.
Když děti na Vidim přijely, v jídelně již na ně zdejší klienti netrpělivě čekali. Žáci zde zarecitovali vánoční a zimní básničky, zazpívali koledy s klavírním doporvodem p. učitelky, sami zahráli na boomwhackers dvě známé koledy, které si s nimi zaměstnaci i klienti domova zazpívali. Jedna žákyně zde také zahrála na flétnu. Po skončení vystoupení se děti dočkaly potlesku a sladké odměny. Ale ani senioři neodešli s prázdnou. Účinkující jim předali přání a vánoční svícínek z papíru, které pro ně se svými spolužáky ve škole vyrobily.
Dětem i nám dospělým se vystoupení líbilo a doufáme, že si ho nejpozděi za rok zase zopakujeme. Do té doby nás jistě čekají i další návštěvy Domova seniorů Vidim.

Informační a poradenské středisko

10.12. 2019
V úterý dne 10.12. se deváťáci opět podívali na Úřad práce v Mělníku. Cílem jejich návštěvy bylo Infomační a poradenské středisko (IPS), které navštívili již podruhé. Toto pracoviště slouží k tomu, aby se zde deváťáci informovali:
o různých středních školá a učilištích;
o oborech, které je zajímají;
o tom, zda mají předpoklady pro studijní či spíše učbní obory;
o případném pracovním uplatnění daného oboru ...
Během návštěvy si společnými silami také vyrobili tzv. strom budoucího zaměstnání, kam si každý z žáků vylepil svoje vysněné povolání. Strom se stane výzdobou jejich třídy.
Na závěr setkání dostali všichni žáci Atlas školství Středočeského kraje -  to je vlastně seznam všech středočeských škol (zákaldních, středních, učilišť i gymnázií)  a oborů vzdělání, které nabízejí. Kromě katalogů pro vlastní využití dostali žáci i několik výtisků atlasů sousedních krajů, které budou k dostání ve škole.
V jarních měsících pak čeká návštěva IPS žáky osmého ročníku, aby se zde dozvěděli podrobnosti o pracovním trhu, o možnostech a způsobu výběru dalšího vzdlávání, udělali si tzv. test vlastní osobnosti a připravili se na volbu povolání, která bude v 9. třídě následovat.

Mikuláš 2019

10.12. 2019
Mikuláš 2019Počátek prosince je neodmyslitelně spojen s příchodem mikuláše, čerta a anděla, kteří každoročně navštěvují i naší školu. Ti zlobiví z řad žáků se museli přiznat ke svým hříchům, odčinit je recitací básničky nebo zpěvem písničky a následně slíbit, že se polepší. S těmi hodnými si mikuláš naopak přátelsky pohovořil. Pro všechny hned dvojice andílků přinesla něco dobrého na zub, zatímco čerti si označovali nové budoucí pekelníky.
Nadšení, trošku strachu, ale i radost a zvědavost všech dokládají pořízené fotografie.
Tak zase za rok, budeme se těšit...

Mezi generacemi

03.12. 2019
Letos jsme s několikaletým projektem Mezi generacemi, který spojuje naše žáky a klienty Domova seniorů Vidim při nejrůznějších činnostech, začali až v listopadu. Do našeho týmu jsme nově přibrali Viktorku ze 7. třídy. Ostatní dívky jsou v projektu již 2. (příp. i vyšším) rokem.
Tentokrát jsme se společně a s pořádnou silou i chutí vrhli do vaření - připravili jsme dva druhy salátu. Svoje výtvory jsme také rádi obchutnali. Nakonec si naše děvčata zahrála s klientkami DS Vidim společenské hry.
V prosinci se do DS Vidim podívají naši mladší žáci, kteří si pro seniory již teď pilně připravují pásmo vánočních písní a básniček.
Fotodokumentaci prvního společného setkání si prohlédněte ve fotogalerii.

Floristická soutěž

29.11. 2019
Ve čtvrtek 28. 11. se dvě žákyně 9. ročníku zúčastnily soutěže ve floristice. Tato soutež probíhala na České zemědělské akademii v Mělníku. Zadání letošního soutěžního úkolu bylo vytvořit vánoční svícen z nabídnutých materiálů a pomůcek. Obě dívky se svého úkolu zhostily s nadšením a potřebnou dávkou fantazie, jedna z nich byla za svůj výtvor oceněna 2. místem. Gratulujeme

Beseda se spisovatelkou a ilustrátorkou Andreou Popprovou

20.11. 2019

Děti z 1. – 3. třídy se zúčastnily dne 14. 11. 2019 besedy s dětskou spisovatelkou a ilustrátorkou Andreou Popprovou. Na jaře za námi přijela paní Popprová poprvé. Teď na podzim se u nás ve škole objevila již podruhé.
Nyní jsme se společně prostřednictvím knih a aktivit s nimi spojenými seznámili se svátkem svatého Martina a s dobou adventní. V zajímavém povídání se pak žáci také dozvěděli, jaká je vlastně práce grafika a tiskaře, prozkoumali arch s obrázkem, který namaluje paní ilustrátorka, a nakonec zjistili, jak pak takový obrázek vypadá v hotové knize.
V samotném závěru besedy si děti také prohlížely knihy, které si mohly i zakoupit domů. Každý dostal jako poděkování za svou účast a aktivitu časopis Tečka nebo Puntík, ve kterých má paní Popprová své texty a vystřihovánky. Dále si děti odnesly vlastnoručně vyrobenou vločku jako upomínku na blížící se zimu.
Beseda se dětem líbila a těší se na případné další setkání.

Exkurze Elektrárna Mělník

20.10. 2019

První říjnový den vyrazila 9. třída na plánovanou exkurzi do tepelné elektrárny Mělník v Horních Počaplech. Žáci se dozvěděli mnoho zajímavého z historie, současnosti i nedaleké budoucnosti třech samostatných výrobních komplexů, označovaných římskými číslicemi I. – III. Elektrárna disponuje celkovým výkonem přes 1000 MW, což z ní činí jednu z nejvýkonnějších v celé ČR. Byl nám přiblížen proces výroby elektrické energie od dodávky uhlí až po distribuci elektřiny z elektrárny. Počasí bylo téměř letní, takže jsme si exkurzi užili včetně zpáteční pěší cesty do Liběchova.

3. rychlá zpráva z adaptačního kurzu v Harrachově

17.10. 2019

Během dnešního dne jsme poznávali Harrachov. Chodili jsme po okolí, navštívili SKI muzeum a byli na exkurzi ve sklárně, která tento rok slaví 307 let od svého založení. Den jsme zakončili výšlapem na Mumlavské vodopády. Dopoledne nám sice trochu pršelo, ale to nás neodradilo a vše jsme si pořádně užili. Také jídlo bylo fajn, v poledne karbanátek s brambory a k večeři zapečené těstoviny.

Fotografie zde.

2. rychlá zpráva z adaptačního kurzu v Harrachově

16.10. 2019

Dnes jsme byli v Jablonci nad Nisou ve výrobní dílně. Vyrobili jsme si úžasnou ještěrku a prohlédli krásnou expozici skla. Po návratu jsme si prošli Anenské údolí a cestou načerpali sílu v lese. K obědu byla rajská omáčka s knedlíkem a k večeři rizoto. Všichni jsme v pořádku a těšíme se na zítřek.

Foto zde.

1. rychlá zpráva z adaptačního kurzu v Harrachově

15.10. 2019

Dojeli jsme v pořádku, moc se nám tu líbí. Ubytování ve dvojlůžkových pokojích s příslušenstvím je super. K večeři jsme měli guláš s těstovinami. Dnešní den se vyvedl, parádní byla zoologická zahrada i IQ park, ve kterém jsme mohli vyzkoušet spoustu zajímavých věcí. Těšíme se na zítřek.

Fotografie zde.

Web: http://www.zslibechov.cz
Datová schránka: z84meym

Prázdniny

Ředitelky školy vyhlašuje volné dny pro žáky školy
v termínu 26. - 27. října 2020.
Podzimní prázdniny připadnou na čtvrtek 29. října
a pátek 30. října 2020.

Důležité informace

Vzhledem k rekonstrukci školní jídelny je dočasně upraveno její fungování. Více informací v sekci Školní jídelna.
Od čtvrtka 10. září je povinné zakrývání dýchacích cest ve společných prostorách školy. Toto nařízení MZV ČR neplatí pro děti v MŠ. Více informací v sekci Aktuálně z naší školy.

Zajímavé informace

Pro přihlášení do systému Bakaláři můžete použít rychlý odkaz v horní liště.